Online marketing strategie
Doelstellingen behalen met online vindbaarheid, online effectiviteit en online herkenning
- Strategisch afgesteld op de mogelijkheden
- Betrouwbare partner voor de lange termijn
- Online omzet genereren
- Meten, analyseren en optimaliseren o.b.v. data
Online marketing strategie
De impact van online marketing
Online marketing creëert enorme kansen
We hoeven je vast niet vertellen dat tegenwoordig vrijwel iedereen zich begeeft in de ”online wereld”. Dagelijks zijn we bezig op het internet om ons te vermaken, verrijken met informatie en te consumeren. Welke doelgroep je dan ook wilt bereiken, je kan hen gegarandeerd vinden via verschillende online kanalen. Een goede online marketing strategie is hierin onmisbaar geworden in het hedendaagse bedrijfsleven.
Om een online marketing strategie te laten werken, hebben we bij Digitalness de definitie van online marketing onderverdeeld in 3 pijlers: online vindbaarheid, online effectiviteit en online herkening. Na jaren lang allerlei verschillende strategieën te hebben getest, geoptimaliseerd en samengevoegd, zijn we tot de conclusie gekomen dat succes ontstaat door deze 3 pijlers goed op elkaar af te stemmen.
- SEO uitbesteden zorgt voor een hogere ranking in Google
- Op langere termijn meer bezoekers op je website
- Meer websitebezoekers, leads en verkopen
- De resultaten zijn goed meetbaar
- SEO verdient zich altijd terug

Plan een vrijblijvend adviesgesprek

Online vindbaarheid, online effectiviteit en online herkenning
Welke online marketing strategie?
Een goede online marketing strategie begint met onderzoek. Wie is jouw doelgroep en hoe sluiten de 4 P’s (product/dienst, prijs, promotie, plaats) hierop aan? Door dit vast te leggen is het mogelijk om een goede online marketing strategie hierop af te stemmen.
Online marketing begint bij 99% van de bedrijven met online vindbaarheid. Hoe zorgen we ervoor dat de doelgroep ons aanbod vind? We hebben tenslotte relevante bezoekers nodig die geïnteresseerd zijn in het aanbod. Vervolgens is het van belang om een goede online effectiviteit te creëren. Hoe zorgen we ervoor dat het conversiepercentage op onze website, webshop, app of social media pagina zo hoog mogelijk is?
Na succesvolle methodes toegepast te hebben op de eerste 2 pijlers, is een online marketing strategie eigenlijk al voor deel geslaagd. Je genereerd nu omzet via online kanalen. Met online herkenning voegen we een extra strategie toe waarmee we (ex) bezoekers en klanten binden aan het bedrijf in de online wereld. Terugkerende klanten zijn namelijk goedkoper dan nieuwe klanten.

Herken je dit? Dan helpen we je graag
- Je hebt geen idee waar je moet beginnen
- SEO, SEA, CRO, CRM, AI... Wat is dat eigenlijk?
- Je bent onzeker over je huidige strategie
- Je bent bang om te hoge kosten te maken
- Je hebt geen idee waar jouw doelgroep zich bevind
- Jouw huidige online marketing partner is te vaag
- Je hebt een beperkt (online) marketing budget
- Je bent niet heel handig met alles wat zich online afspeelt
Aan de slag met een online marketing strategie
Online vindbaarheid
Vindbaar zijn is de eerste een eigenlijk ook de belangrijkste stap in een sterke online marketing strategie. Zonder goede vindbaarheid, vind jouw doelgroep jouw website, webshop of app ook niet. Resultaat zal dan altijd uit blijven. Gelukkig zijn er meer dan voldoende mogelijkheden om beter online vindbaar te worden. Begin dus altijd met de eerste stap en besteed voldoende aandacht aan het bereiken van jouw doelgroep via geschikte online kanalen.
Online effectiviteit
Een goede online marketing strategie gaat altijd samen met het continue optimaliseren van de effectiviteit van de strategie. Het is belangrijk om gericht te onderzoeken of de maximale conversie percentages behaald worden. Op deze manier zal je continue bezig blijven met het optimaliseren van de conversie percentages wat ertoe zal leiden dat je het maximale resultaat haalt uit de bereikte bezoekers.
Online herkenning
Tenslotte wil je natuurlijk dat ex bezoekers, leads en klanten terugkeren op jouw website, webshop en/of app. Door de juiste strategie op te zetten gerelateerd aan het creëren van online herkenning, hoef je niet telkens weer opnieuw je doelgroep te bereiken en te zien overtuigen van de unique selling points van het aanbod. Een terugkerende bezoeker, lead en/of klant zal altijd goedkoper zijn dan het creëren van nieuwe bezoekers, leads en/of klanten.
Bekijk onze strategische succesverhalen
Ontdek hoe wij bedrijven hebben geholpen om hun online doelen te bereiken. Bekijk onze succesverhalen voor inspirerende cases en ontdek hoe wij onze expertise hebben ingezet om bedrijven online te laten groeien.
Evenses
Van een speciale gelegenheid een geweldig feest maken dat iedereen zich zal blijven herinneren. Dat is het doel van Evenses. Evenses werkt met een groot netwerk aan entertainment om alles rondom evenementen te kunnen regelen.
SEA – Remarketing – Conversie optimalisatie
Onze werkwijze in 5 stappen
1. Kennismaking & advies
We vinden het belangrijk om jou en het bedrijf goed te leren kennen. Bij Digitalness geloven we namelijk in de kracht van maatwerk en weten we dat een online marketing strategie voor ieder bedrijf uniek ingericht moet worden. We gaan dan ook graag met je in gesprek over belangrijke elementen in een online marketing strategie. Met een duidelijk beeld, kunnen we vervolgens een goed en onderbouwd advies uitbrengen.
2. Plan van aanpak
Je krijg altijd vrijblijvend advies over hoe de online marketing strategie van jouw bedrijf het beste ingericht kan worden. Bij dit advies hoort een plan van aanpak met bijbehorende offerte. Zo heb je een duidelijk overzicht van de werkzaamheden die op zowel korte als langer termijn verricht moeten worden. We zijn hierbij transparant over de kosten om dit bij ons uit te besteden. Jij kiest wat je zelf kan uitvoeren en wat je liever door ons laat doen.
3. Implementatie
Nadat we het plan hebben doorgenomen en jij akkoord hebt gegeven, gaan we direct aan de slag. We voeren de nodige werkzaamheden uit om het verschil tussen de huidige en gewenste situatie te overbruggen. Tijdens dit proces houden we je goed op de hoogte van de voortgang, zodat je altijd weet wat er gebeurt en wat de volgende stappen zijn.
Een online marketing strategie runnen we in principe altijd op de lange termijn. We zullen dus maandelijks de relevante werkzaamheden blijven uitvoeren.
4. Monitoren & Rapporteren
Een succesvolle online marketing strategie is gebaseerd op relevante data. Daarom volgen we de relevante data constant om de resultaten te kunnen meten. Elke maand stellen we een helder rapport op waarin we de voortgang, behaalde resultaten en mogelijke verbeterpunten bespreken. Zo heb je een goed inzicht in de huidige prestaties rondom de 3 pijlers: online vindbaarheid, online effectiviteit en online herkenning.
5. Optimaliseren & runnen
Online marketing is een continu proces waarin we voortdurend streven naar optimalisatie en ontwikkeling. We zullen dan ook niet na één maand klaar zijn met het behalen van de doelstellingen. We blijven onze strategieën aanpassen om jouw concurrenten voor te blijven en in te spelen op relevante trends en ontwikkelingen.
Al onze online marketing werkzaamheden op een rijtje
Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan
Ben je benieuwd naar onze visie op een online marketing strategie voor jouw bedrijf? Ga vrijblijvend in gesprek met één van onze specialisten. We voorzien je graag van advies.
Wat kan je verwachten? Een vrijblijvend telefonisch/online gesprek met één van onze experts, waarin we jouw huidige situatie in kaart brengen en de kansen voor verbetering bespreken. De conclusies werken we uit in een overzichtelijk advies
Veel gestelde vragen over een online marketing strategie
Waaruit bestaat een online marketing strategie?
Een online marketing strategie bestaat eigenlijk uit verschillinde strategieën waarmee verschillende doelen bereikt worden. Bij Digitalness zijn we van mening dat een online marketing strategie onder te verdelen is in 3 verschillende pijlers: online vindbaarheid, online effectiviteit en online herkenning. Door middel van verschillende strategieën kunnen bedrijven werken aan resultaten binnen deze 3 pijlers waarmee samen de complete online marketing strategie ontstaat.
Kan ik zelf aan de slag met online marketing?
Tuurlijk, je zou altijd zelf aan de slag kunnen met online marketing. Op het internet is veel informatie te vinden over verschillende soorten strategieën die je kan testen voor jouw bedrijf. Check ook zeker eens onze blogartikelen voor specifieke uitleg hierover. Echter is het belangrijk om goed het overzicht te houden en de resultaten te meten.
Wat kost online marketing?
De kosten van online marketing kunnen heel erge variëren en bestaan voornamelijk uit advertentiebudget, software en het uitbesteden van belangrijke werkzaamheden. Een simpele (kleine) online marketing strategie kan al gerund worden vanaf +- €250,- excl. btw per maand.
Heb ik een website nodig voor online marketing?
Een website, webshop of app is noodzakelijk om een effectieve online marketing strategie te runnen. Zonder platform kan je jouw aanbod niet online aanbieden.
Wat is de beste online marketing strategie?
De beste online marketing strategie voor jouw bedrijf wordt afgestemd op jouw doelgroep met het aanbod dat jouw bedrijf heeft. Het is dus belangrijk om goed onderzoek te doen naar je doelgroep en te achterhalen hoe de gewenste customer journey eruit ziet. Hierop stem je de strategie af. De strategie optimaliseer je vervolgens continue door belangrijke data te verzamelen en deze in te zetten om een optimalisatie strategie uit te voeren.