Marketing
automation.
Het automatiseren van bepaalde online marketing strategieën zorgt er niet alleen voor dat er enorm veel tijd en moeite bespaard kan worden, het verbeterd ook de effectiviteit. Door marketing automation toe te passen, verhogen we belangrijke conversie percentages.
Het automatiseren van bepaald online marketing strategieën zorgt er niet alleen voor dat er enorm veel tijd en moeite bespaard kan worden, het verbeterd ook de effectiviteit. Door marketing automation toe te passen, verhogen we belangrijke conversie percentages.

Wat is marketing automation?
Marketing automation omvat het automatiseren van online marketing strategieën om de effectiviteit ervan te verbeteren. Marketing automation kan dus allerlei verschillende werkzaamheden omvatten. Bij Digitalness zetten we marketing automation alleen in om de online effectiviteit te verbeteren. Hiermee bedoelen we het efficiënter inrichten van online funnels met behulp van automatisering.
- Verbeter de belangrijkste conversie percentages van jouw funnel
- Automatiseer lead opvolging en lead kwalificatie
- Speel beter in op vraagstukken en/of onduidelijkheden van jouw leads
- De resultaten zijn goed meetbaar
- Marketing automation bespaard uren per maand
Bekijk onze succesverhalen
Ontdek hoe wij bedrijven hebben geholpen om hun online doelen te bereiken. Bekijk onze succesverhalen voor inspirerende cases en ontdek hoe wij onze expertise hebben ingezet om bedrijven te online laten groeien.
Energy Architects
Energy Architects is dé specialist voor het totaal verduurzamen van woningen, bedrijfspanden, en industrieterreinen. Deze 3 complexe doelgroepen dienen online goed bereikt te worden om het specialisme goed over te brengen.
SEO – Marketing automation
PuurConnect
PuurConnect is een allround leverancier en installateur van laadoplossingen voor elektrische voertuigen. Particulieren, bedrijven, projectontwikkelaars een VVE’s kunnen PuurConnect om gedegen advies vragen omtrent de laadmogelijkheden.
Webdesign – SEO – Marketing automation
Hoe marketing automation effectief wordt
Lead opvolging
Marketing automation kan perfect ingezet worden om leads automatisch op te volgen. Op deze manier bespaar je veel handmatige handelingen om van een lead, een klant te maken. Ook kan het automatiseren van lead opvolging veel effectiever werken dan handmatige opvolging. Let wel op, dit geldt niet voor elk bedrijf en is echt afhankelijk van het aanbod en de doelgroep.
Lead kwalificatie
Het is belangrijk om te weten in welke fase een lead zich bevind. Is de lead al warm genoeg om een laatste sales belletje aan te wagen, of is de lead nog in een erg oriënterende fase. Door marketing automation in te zetten om leads te kwalificeren, weet je precies in welke fase een lead zich bevind. Dit kan het sales team enorm helpen.
Klantenservice
Ook de klantenservice kan gedeeltelijk met behulp van marketing automation effectiever gemaakt worden. Een AI gedreven chat bot is hier een voorbeeld van, maar ook het automatiseren van belangrijke (klantenservice gerelateerde) e-mails. Dit maakt de service effectiever en bespaard een hoop tijd.
Lead funnel automatiseren
Op aanvraag
Voor bedrijven die effectiever om willen gaan met het online (sales) funnel proces
- Een plan volledig op maat
- Conversie analyse (huidige status)
- Vrijblijvend advies
- Automatische e-mail reeksen
- Lead kwalificatie
- Afgestemd op verbeteren van conversies
- Resultaat rapportage
Klantenservice automatiseren
Op aanvraag
Voor bedrijven die een effectievere klantenservice willen inrichten
- Een plan volledig op maat
- Customer journey analyse (huidige status)
- Vrijblijvend advies
- Automatische e-mail reeksen
- Chatbot functies toevoegen
- Doorlopend traject
- Maandelijks optimaliseerbaar
Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan
Wil je weten hoe marketing automation effectief in te zetten is voor jouw bedrijf? Vraag dan nu een vrijblijvend adviesgesprek aan bij Digitalness.
Wat kun je verwachten? Een vrijblijvend telefonisch gesprek met één van onze experts, waarin we jouw huidige situatie in kaart brengen en de kansen van marketing automation bespreken. Ontdek hoe je marketing automation kunt inzetten en daarmee de online effectiviteit kan verbeteren.
per dag