Adverteren op Google
Verbeter je online vindbaarheid en gebruik Google Ads om met jouw bedrijf te adverteren in Google. Kom op zeer korte termijn bovenaan in Google te staan door een Google Ads campagne te starten.
Adverteren op Google
Wil je graag bovenaan de zoekresultaten komen te staan in Google? En wil je meer verkeer naar je website leiden, meer leads genereren en je omzet verhogen? Dan is Google Ads de perfecte manier om je website een boost te geven. Bij Digitalness hebben we de mensen werken die gespecialiseerd zijn in Google Ads. Bij ons online marketingbureau ben je dus op het juiste adres.
Wist je al dat je ook zonder te adverteren hoger kan scoren in de zoekresultaten van Google? Dit doe je met SEO, lees er hier meer over!
Hoe werkt SEA?
SEA, ook wel adverteren op Google, is betaald adverteren in een zoekmachine. Deze advertenties verschijnen niet tussen de natuurlijke zoekresultaten, maar in de gesponsorde resultaten boven of onderaan de pagina. Adverteren op Google is een belangrijk onderdeel van je online marketing- of branding strategie. Je vergroot als het ware je relevantie en vindbaarheid. Een aantal voordelen van SEA op een rijtje:
- Controle op je budget
- Snel rendement
- Doelgericht adverteren
- Meetbare investering
- Snel meer websitebezoek en meer omzet
SEA campagne bij Digitalness
In 2022 hebben wij



Soorten Google advertenties
Tekst advertenties in Google
Kom direct bovenaan in Google te staan.
Een tekst advertentie is een advertentie die je plaatst boven of onder de natuurlijke zoekresultaten in Google. Een tekst advertentie is niet zomaar een stuk tekst die ergens in de zoekresultaten in Google staat, het is het meest vertoonde en daarmee het meest geklikte stuk tekst in de zoekmachine. Drie belangrijke factoren voor een goed werkende tekst advertentie zijn: de targeting, het bod, en de content in de advertentie.
Google shopping advertenties
Verkoop je producten via het internet? Promoot dan je producten in Google Shopping. Een must voor iedere webshop!
Als verkoper op het internet kun je Google Shopping campagnes gebruiken om je producten te promoten, meer websiteverkeer te genereren en uiteindelijk meer sales te realiseren. De voordelen van Google Shopping op een rijtje:
- Bezoekers van hogere kwaliteit
- Op verkoop gericht campagnebeheer
- Combineer het met een tekstadvertentie en bereik twee keer zo veel gebruikers
- Krachtige rapportages
Display en video advertenties
‘’Eén beeld zegt meer dan duizend woorden’’. Creëer een groot bereik met afbeeldingen en video’s waarin je een rijkere boodschap kwijt kan.
Met display-advertenties kun je jouw bedrijf promoten op bijvoorbeeld Youtube, Gmail of andere veelgebruikte platformen. Display- en video advertenties zijn perfecte manieren om specifieke doelgroepen te bereiken en je merk visueel over te brengen. Je kunt display advertising gebruiken voor verschillende doeleinden:
- Reach: met display advertenties kun je een grote groep mensen bereiken met als doel om nieuwe klanten kennis te laten maken met jouw merk.
- Engage: Display ads met specifiekere targeting om klanten te inspireren en enthousiasmeren voor jouw merk
- Activate: Display om bezoekers die inmiddels al bekend zijn met je merk over te halen tot een conversie.
Google Ads door Digitalness
Bij Digitalness hebben we veel kennis over adverteren in Google. Wij helpen je graag met het opzetten van een sterke Google Ads campagne voor jouw website of webshop. Bij Digitalness is één van de speerpunten transparantie. Daarom nemen we je mee van het begin tot eind en laten we je zien waarom wij bepaalde keuzes maken. Wil je voor jouw website of webshop dus een sterke Google Ads campagne? Neem dan contact op met ons en wij helpen je graag verder.
SEA campagne
€375,- opstartkosten
(Voor slechts €150 per maand onderhoud en optimalisatie)
- Google search, shopping of display
- Focus op resultaat, we werken toe naar jouw gewenste kosten per conversie
- Target alleen op jouw doelgroep
- Uitgebreid zoekwoordonderzoek
- CRO geoptimaliseerde advertenties
Onze werkwijze
1. Persoonlijk intake gesprek
We starten met een verhelderen intake gesprek om je doelgroep en doelstellingen in kaart te brengen.
2. Onderzoek campagne inrichten
Als de doelgroep en doelstellingen in kaart zijn gebracht doen we een uitgebreid en doelgericht zoekwoorden onderzoek. Zo kunnen we bepalen wat de meest effectieve SEA strategie is voor jouw website.
3. Maandelijkse SEA optimalisatie
We analyseren en optimaliseren maandelijks jouw Google advertenties. Dit doen we om het maximale uit je Google Ads campagne te halen je concurrentie een stapje voor te blijven.
4. Tussentijds evaluatie gesprek
Je ontvangt maandelijks een duidelijke rapportage met daarin de statistieken en behaalde resultaten. Ook geven we advies op eventuele nieuwe kansen en ideeën.