Verkopen via marketplaces
Wil je jouw online strategie uitbreiden? Start dan met verkopen via marketplaces zoals Bol.com, Amazon, Booking.com en Wehkamp. Bereik miljoenen potentiële klanten en creëer een extra verkoopkanaal via een extern platform. Onze specialist helpt je hier graag bij met 1 op 1 begeleiding.
Succes verkopen via marketplaces
Het verkopen van producten op grote platformen zoals Bol.com is een mooie manier om zonder vaste kosten een (nieuw) en vooral groot publiek te bereiken. Een verkoopaccount op marketplaces is meestal geheel kosteloos. Wanneer er niks verkocht wordt, hoeft er ook niks betaald te worden. Ideaal geschikt als extra verkooppunt.
Marketplaces bieden jou de mogelijkheid om een extra verkooppunt te generen en hier miljoenen mensen op te bereiken. Vrijwel alle soort producten kunnen verkocht worden op bijvoorbeeld Bol.com en Amazon. Maar let op, er zijn enkele uitzonderingen. Zonder vaste kosten is het dus mogelijk om heel veel mensen te bereiken en extra omzet te generen. Pas wanneer jij een product verkoopt via Bol.com rekenen zij een commissiepercentage, wat verschilt per productgroep. De marge op een verkocht product wordt hierdoor een stukje minder dan wanneer jij via je ‘’eigen’’ verkoopkanaal hetzelfde product verkocht zou hebben. Maar hoogstwaarschijnlijk had je die sale zonder Bol.com niet gemaakt.
Voordelen van verkopen via Bol.com
- Een extra verkoopkanaal zonder opstartkosten
- Bol.com heeft een enorm bereik met miljoenen actieve bezoekers. Dit komt doordat Bol.com de kanalen continu optimaliseert en uitbreidt. Als zakelijk verkoper profiteer je hiervan mee.
- Bol.com heeft haar SEO zo goed voor elkaar dat zelfs Digitalness hier jaloers op is. Bij bijna elk product dat je in Google opzoekt, kom je Bol.com tegen in de eerste 5 zoekresultaten.
- Je draagt alleen wat af als je iets hebt verkocht (no cure no pay principe)
- Je vergroot jouw naamsbekendheid doordat je veel gevonden wordt op verschillende kanalen.
Nadelen van verkopen via Bol.com
- Bol.com slaat data op in hun eigen klantenbestand. Als verkoper heb je hier geen inzicht in.
-
Hoge concurrentie. Het aanbod blijft groeien op Bol.com. Door jezelf te onderscheiden met de juiste strategie, loop je voor op veel andere Bol.com verkopers.
Wanneer deze nadelen voor jou meer wegen dan de voordelen raden wij aan om niet te starten met verkopen via Bol.com.
Hoe kan Digitalness jou helpen met succesvol verkopen op een extern platform?
Digitalness biedt jou de mogelijkheid om 1 op 1 begeleid te worden tijdens het verkopen op marketplaces. Hiermee zijn wij uniek, en daarom zal je dit niet tegen komen bij andere online marketing bureaus. Benieuwd hoe de 1 op 1 begeleiding er precies uit ziet? Bekijk de onderstaande stappen:
Samen met onze bol.com expert zullen we kijken of jouw aanbod geschikt is om te verkopen op bol.com. Verder zullen kleine zaken, zoals bijvoorbeeld verzending van de producten via Bol.com besproken worden. Dit is geheel kosteloos.
Als gebleken is dat er kansen liggen via Bol.com, maken we een verkoopaccount aan. Vervolgens zal onze expert de producten op de juiste manier online zetten zodat deze hoog in de zoekresultaten zullen verschijnen.
In de komende 30 dagen nadat het product online staat kijkt onze expert met je mee en zal hij de listing aanpassen waar nodig is. Door de data goed te analyseren is het mogelijk om een listing optimaal te maken.
Gedurende dit proces zal onze expert 24/7 bereikbaar zijn om met alles (maar dan ook echt alles wat te maken heeft met het verkopen op Bol.com) te helpen.
Nadat de 30 dagen om zijn zullen we een laatste gesprek inplannen om er zeker van te zijn dat je nu zelf verder kunt met het verkopen van jouw producten via Bol.com.

Prijzen van verkopen via marketplaces met Digitalness
Vanaf €895
Opstart kosten voor volledige begeleiding en online zetten van 1 product
- Per extra product slechts €75
- 1 product kan meerdere varianten hebben, dit valt onder 1 product
- 4 weken lang, 2 uur training per week.
- Proces van 30 dagen, hierna kan jij gegarandeerd zelf overweg met verkopen via een marketplace
- 1 opstart gesprek & 1 eind gesprek
Onze klanten
Interessante cases met aantoonbare resultaten



































