Hoe je website herschrijven kan zorgen voor meer resultaat

Haal meer resultaat uit je bestaande websiteteksten door ze te herschrijven. Staat jouw website erg laag in de zoekresultaten van Google? Hoop je aanvragen, bestellingen, leads, maar gebeurt er niets? Dan kan het herschrijven van je website teksten helpen. Hoe meer bezoekers op je website, hoe meer potentiële klanten. Daarnaast betaal je niks voor organische bezoekers en is het dus een duurzame investering. Waardevolle content is hierbij cruciaal.

Waarom je website herschrijven?

Met goede websiteteksten en een goed visueel- webdesign die goed op elkaar aansluiten, stijgt de conversie van je website. Daarnaast kun je, in combinatie met een zoekwoordenonderzoek, ervoor zorgen dat de teksten op je website je online vindbaarheid via zoekmachines verbeteren. Het grote voordeel bij het website herschrijven, is dat de basis er al is, je hoeft alleen maar te optimaliseren.

website-laten-herschrijven-digitalness

Website herschrijven? Daarom!

Je online vindbaarheid en positie in Google is niet de enige reden om je website teksten te herschrijven. Ook dit zijn redenen om je eens te verdiepen in wat er eigenlijk geschreven staat op je website:

  • Je websiteteksten zijn verouderd en passen niet meer bij de website, de actualiteit of de strategie van jouw bedrijf;
  • Je wilt misschien een nieuwe website. Dit is een mooi moment om je webteksten weer eens goed te bekijken en te optimaliseren;
  • Er staan veel fouten in je huidige teksten;
  • Je wilt de teksten conversiegerichter schrijven. Werk toe naar een call-to-action. Dit is belangrijk om je bezoekers om te toveren naar klanten;
  • De concurrentie zit je op de hielen. Door je website te herschrijven en te optimaliseren kun je voorkomen dat je wordt ingehaald;
  • Je teksten zijn te ingewikkeld. Zorg ervoor dat je teksten lekker zijn weg te lezen.
website-teksten-laten-schrijven-digitalness-arnhem

Verbeter je online vindbaarheid met goede website teksten

SEO-teksten… je hebt de term waarschijnlijk al ontzettend vaak gehoord. SEO, ook wel zoekmachine optimalisatie, is bedoeld om jouw website vindbaar te maken in zoekmachines zoals Google. Hoe beter teksten zijn voor klanten, hoe hoger Google ze waardeert. Zo scoor je dus niet alleen op hoge posities, maar trek je ook echt geïnteresseerden aan. Wanneer je eenmaal in beeld bent met je website, wil je mensen natuurlijk ook voor je winnen en laten converteren.

Klanten voor je winnen

Je denkt dat jouw website al redelijke teksten heeft, en je ziet via Google Analytics dat er redelijk wat bezoekers op je site komen. Echter zie je ook dat ze meteen weer wegklikken en dat het bouncepercentage hoog is. Dan heb je weinig aan goed gevonden worden en is het van belang om te onderzoeken wat er mis is. Is je website misschien visueel niet aantrekkelijk genoeg? Lezen je website teksten niet lekker weg? Dan kun je de tekst herschrijven en leesbaarder maken en wellicht de tone-of-voice wat aanpassen.  Of sluit de informatie niet goed aan op de behoefte van je doelgroep? Dan is het belangrijk om nog eens goed te kijken naar de zoekwoorden. Komen bezoekers wel met de juiste zoekintentie naar jouw website?

tekstschrijver-copywriter-digitalness

Een goede website tekst schrijven

Waarschijnlijk weet je heel goed waarover je wilt schrijven, toch valt het niet altijd mee om alles goed te verwoorden. Een goede website tekst schrijven is een kunst op zich. Wij geven je een aantal tips voor het schrijven van een goede webtekst:

  1. Gebruik veel koppen en subkoppen. Geef ze extra nadruk door ze bijvoorbeeld vetter en groter te maken dan de rest van de tekst. Geef ze daarnaast een heading tag (H1, H2, H3). Google kijkt namelijk naar de tags om te weten waar de pagina over gaat. Door de juiste tags te gebruiken kan je de SEO van je website verbeteren.
  2. Zorg voor duidelijke titels en koppen. Hierdoor zullen bezoekers die de tekst snel scannen, begrijpen waar het over gaat. Maak ze kort en kernachtig.
  3. Val met de deur in huis: begin met een conclusie of korte samenvatting. De bezoeker kan dan direct beslissen of hij verder wilt lezen of niet.
  4. Maak gebruik van 4-5 regels per alinea. Gebruik witregels om alinea’s an elkaar te scheiden.
  5. Gebruik niet meer dan 15 woorden per zin.
  6. Zet getallen in cijfers. Ze springen eruit en maken het je bezoeker gemakkelijker je tekst te scannen.
  7. Maak je website-tekst niet te commercieel. Uit onderzoek blijkt dat bezoekers een hekel hebben aan te commerciële teksten.
  8. Maak de pagina en tekst visueel aantrekkelijk. Gebruik daarvoor opsommingstekens, onderstrepingen, hoofdletters, ingesprongen alinea’s, vetgedrukte woorden, cursiveringen, afwijkende lettertypes of lettergroottes, gekleurde tekst, randen, kaders, pijlen, opmerkingen in de kantlijn, markeringen, inversietekst, enzovoort. Maar overdrijf niet: dat geeft algauw een rommelige indruk.

Hulp nodig bij het herschrijven van je website?

Google wordt steeds slimmer en kan steeds nauwkeuriger een tekst lezen. Hierdoor weet Google goede teksten steeds beter te onderscheiden van slechte teksten. Daarnaast worden klanten – terecht – steeds kritischer. Voor jouw product of dienst zijn er genoeg aanbieders. Als bedrijf moet je daarom zorgen dat je onderscheid maakt van de rest. Alleen zo kun je winnen.

Heb je hulp nodig bij het herschrijven van website teksten? Wij helpen je graag hierbij. Onze specialisten zorgen ervoor dat jouw investering zich uitbetaald in extra bezoekers, leads en klanten.

Een vraagstuk over online marketing? Wij helpen je graag!

Digitalness: Jong & innovatief met een bewezen trackrecord
Chat openen
Hulp nodig?
Hallo👋
Kunnen we je ergens mee helpen?